duminică, 10 aprilie 2016

Top 5 poezii frumoase care imi plac





                         Buna seara dragi cititori,asta seara as dori sa va prezint poeziile care imi plac cel mai mult,sunt poezii cunoscute ,scrise de marii nostrii poeti.Sper sa va placa si astept sa-mi scrieti ce poezii va plac si voua.


 Locul 5-Sinuciderea lui Don Juan de Ion Minulescu


In noaptea-n care Ea nu m-a mai vrut
Am inteles ca sunt un om pierdut,
Si-n noaptea-aceea, chiar, m-am sinucis
Cu propria-mi legenda-n manuscris
Dar cand pe catafalc mi-au asezat
Cadavrul de amant incornorat
Si-am inteles ca faima mea de Don Juan
N-a fost decat un simplu titlu de roman,
M-am revoltat ca marea nedreptate,
Ce mi se pregatea-n eternitate,
Mi-o consfintea chiar lasitatea mea
Ca n-am ucis-o mai intai pe Ea
Si-n timp ce zece popi ma prohodeau
Si-o suta de femei ma blestemau,
M-am rasucit in lada mea de lemn
Si-am inviat, ca si Cristos solemn!
Si-asa,-nsotit de popi si de femei,
M-am indreptat din nou spre casa Ei
Dar cand am dat cu ochii iar de Ea —
Femeia tot pe mine m-astepta!
Si, cum era firesc, ne-am impacat!
Iar popii-n cor au binecuvantat
Miracolul, ca — desi mort — eram tot viu,
Si-n locul meu intrase Moartea mea-n sicriu!


Locul 4-Rugaciune de Octavian Goga

Ratacitor, cu ochii tulburi,
Cu trupul istovit de cale,
Eu cad neputincios, stapane,
In fata stralucirii tale.
In drum mi se desfac prapastii,
Si-n negura se-mbraca zarea,
Eu in genunchi spre tine caut:
Parinte,-oranduie-mi cararea!
In pieptul zbuciumat de doruri
Eu simt ispitele cum sapa,
Cum vor sa-mi tulbure izvorul
Din care sufletul s-adapa.
Din valul lumii lor ma smulge
Si cu povata ta-nteleapta,
In veci spre cei ramasi in urma,
Tu, Doamne, vazul meu indreapta.
Dezleaga mintii mele taina
Si legea farmecelor firii,
Sadeste-n bratul meu de-a pururi
Taria urii si-a iubirii.
Da-mi cantecul si da-mi lumina
Si zvonul firii-ndragostite,
Da-i raza soarelui de vara
Pleoapei mele ostenite.
Alunga patimile mele,
Pe veci strigarea lor o frange,
Si de durerea altor inimi
Invata-ma pe mine-a plange. 




Locul 3-Totusi,iubirea de Adrian Paunescu


Si totusi există iubire
Si totusi există blestem
Dau lumii, dau lumii de stire
Iubesc, am curaj si mă tem.
Si totusi e stare de veghe
Si totusi murim repetat
Si totusi mai cred în pereche
Si totusi ceva sa-ntâmplat.
Pretentii nici n-am de la lume
Un pat, întuneric si tu
Intrăm în amor fără nume
Fiorul ca fulger căzu.
Motoarele lumii sunt stinse
Retele pe căi au căzut
Un mare pustiu pe cuprins e
Trezeste-le tu c-un sărut.
Acum te declar Dumnezee
Eu însumi mă simt Dumnezeu
Continuă lumea femeie
Cu plozi scrisi în numele meu.
Afară roiesc întunerici
Aici suntem noi luminosi
Se ceartă-ntre ele biserici
Făcându-si acelasi repros.
Si tu si iubirea există
Si moartea există în ea
Imi place mai mult când esti tristă
Tristetea, de fapt, e a ta.
Genunchii mi-i plec pe podele
Cu capul mă sprijin de cer,
Tu esti în puterile mele,
Desi închizitii te cer.
Ce spun se aude aiurea,
Mă-ntorc la silaba dintâi,
Prăval peste tine pădurea:
Adio, adică rămâi.
Si totusi există iubire
Si totusi există blestem
Dau lumii, dau lumii de stire
Iubesc, am curaj si mă tem.



Locul 2-Iubeste-mi mainile de Elena Farago


Iubeste-mi măinile şi ochii
Şi iartă-le dac-au fost clipe
În care n-au ţtiut să-ţi spună
În care n-au putut să-ţi dea
Atât cât ar fi vrut,
Atât cât poate doru-şi cere
În dragostea,
În indoială
În deznadejdea unei clipe...
Iubeşte-mi mâinile şi ochii.
Şi iartă-le nevruta vină
Că prea tarziu veniră-n cale-şi
Şi prea curând se duc de tot...

Dezleagă-mi sufletul de vină
Că în curând n-am să-şi mai pot
Aduce-n mâini şi-n ochi
Durutul,
Târziul zâmbet de lumină...

Iubeşte-mi mâinele şi ochii
Şi iartă-le dacă durerea
Că şi-au plecat
Va fi mai mare
Decât norocul c-au venit...
Iubeşte-mi mâinele şi ochii
Şi iartă-le că n-au puterea
Din moartea lor
Să-şi crească vieţii
Nestinsul zâmbet de zenit...
Iubeste-mi mainile
Si ochii
Si iarta-le dac-au fost clipe
In care n-au stiut sa-ti spuna,
In care n-au putut sa-ti dea
Atat cat ar fi vrut,
Atata - cat poate doru-ti le cerea
In dragostea,
In indoiala,
In deznadejdea unei clipe …

Iubeste-mi mainile
http://Versuri.ro/w/ggikgm
Si ochii
Si iarta-le nevruta vina
Ca prea tarziu venira-n cale-ti
Si prea curand se duc de tot …

Dezleaga-mi sufletul de vina
Ca in curand n-am sa-ti mai pot
Aduce-n maini
Si-n ochi
Durutul,
Tarziul zambet de lumina …
Iubeste-mi mainile
Si ochii
Si iarta-le dac-au fost clipe
In care n-au stiut sa-ti spuna,
In care n-au putut sa-ti dea
Atat cat ar fi vrut,
Atata - cat poate doru-ti le cerea
In dragostea,
In indoiala,
In deznadejdea unei clipe …

Iubeste-mi mainile
http://Versuri.ro/w/ggikgm
Si ochii
Si iarta-le nevruta vina
Ca prea tarziu venira-n cale-ti
Si prea curand se duc de tot …

Dezleaga-mi sufletul de vina
Ca in curand n-am sa-ti mai pot
Aduce-n maini
Si-n ochi
Durutul,
Tarziul zambet de lumina …


Locul 1-Poem de Nichita Stanescu

Spune-mi, daca te-as prinde-ntr-o zi
si ti-as saruta talpa piciorului,
nu-i asa ca ai schiopata putin, dupa aceea,
de teama sa nu-mi strivesti sarutul?
    






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu