miercuri, 30 martie 2016

DIVORTUL



                                          Buna seara dragi cititori,astazi voi scrie despre un subiect neplacut prin care am trecut de curand ,din pacate, un moment de goliciune prin care sper sa nu treceti niciodata.
Eu cu sotul,de comun acord,am hotarat sa divortam la notar,pe cale amiabila,desi avem un copil minor,am decis ca asa este cel mai bine pentru familia noastra care se destrama.A fost vina mea in intregime dar ne-am comportat ca doi oameni civilizati care candva au format un cuplu ideal,o familie fericita si care inca se iubesc.
                                           Ne-am luat de manuta,am dus actele necesare la un notar,care sunt
                  
  • actele de identitate ale celor doi soţi;
  • certificatele de naştere;
  • certificatul de căsătorie;
  • certificatul de naştere al copilului minor rezultat din căsătorie.
       Notarul public este abilitat, în baza art. 375 din noul Cod civil, să constate divorțul prin acordul soţilor şi să elibereze certificatul de divorţ, inclusiv dacă există copii minori născuţi din căsătorie, din afara ei sau adoptaţi.
Desfacerea căsătoriei pe cale notarială se finalizează într-un timp mai scurt decât în instanță (30 de zile), costurile totale sunt reduse și asigură o mai bună protecție a vieții private față de ședința publică din sala de judecată.
        Dupa cele 30 de zile am finalizat divortul fara nici o problema iar costul total a fost de  1200 lei.
        De precizat este faptul ca divortul si partajul sunt doua lucruri diferite.Partajul include alte cheltuieli,un procent din ce aveti de impartit.




În cazul în care, pe lângă desfacerea căsătoriei, soții doresc și împărțirea amiabilă a bunurilor dobândinte în timpul căsătoriei prin contract de partaj notarial, aceștia pot depune și actele necesare pentru partaj în același timp cu cele de divorț. Actul de partaj se va putea autentifica peste 30 de zile, după eliberarea certificatului de divorț. Astfel, partajul se poate realiza în aceeași zi cu eliberarea certificatului de divorț, împărțeala bunurilor comune făcându-se conform înțelegerii soților (de exemplu, unul dintre soți poate primi o sultă - sumă de bani, iar celălalt soț să rămână cu un imobil). Soții pot împărți prin contractul de partaj notarial inclusiv datoriile comune (creditele), însă doar cu acordul scris al băncii creditoare în acest sens.
Partajarea bunurilor comune se poate realiza oricând după divorț. Divorțul și partajul sunt două chestiuni distincte. Nu este obligatoriu să realizați în același timp cu divorțul și partajarea bunurilor.
Bunurile se vor putea împărți numai între soți. Dacă soții doresc să transfere proprietatea anumitor bunuri minorului, după încheierea contractului de partaj, poate fi încheiat un act de donație.


Daca sotii au copii minori rezultati din casatorie, la primirea cererii de divort, notarul public va sesiza autoritatea tutelara competenta, atasand cererii proiectul acordului parental pentru efectuarea anchetei psihosociale. .Acest proiect va cuprinde acordul sotilor cu privire la exercitarea autoritatii parintesti, locuinta copiilor, modalitatea de pastrare a legaturilor personale si stabilirea contributiei fiecaruia dintre parinti la cresterea, educarea, invatatura si pregatirea profesionala a copiilor dupa divort.
Autoritatea tutelara  de la primaria de care apartineti, va vor cere o sumedenie de documente,dupa care vin sa vada locuinta unde v-a locui copilul dupa divort.Mie ca acte mi-au cerut

                                       -Caracterizare de la locul de manca al meu si al sotului
                                       -Adeverinta de salariu de la mine si sot
                                       -Caracterizare a dezvoltarii copilului de la gradinita
                                       -Caracterizare de la asociatia de locatari
                                       -Copie dupa cartea de identitate a mea si a sotului
                                       -Copie dupa certificatul de nastere al copilului.
Toate cand sunt pregatite il anuntati pe cel de la autoritatea tutelara iar el v-a veni acasa unde v-a locui copilul.E ceva bataie de cap dar trebuie facut in cele 30 de zile pana la finalizarea divortului.
               Parerea mea este daca aveti vreo sansa sa va salvati casnicia sa o faceti ,pentru ca suferinta e foarte mare daca inca va mai iubiti catusi de putin partenerul.Eu am avut un gol in stomac care m-a tinut toata ziua cand am semnat ca FOSTA sotie.

             Pentru sotul meu ii dedic aceasta melodie


               Nu va pot descrie in cuvinte ce inseamna divortul pentru un copil .Ca sa va faceti o idee voi cita cateva cuvinte de pe site-ul http://www.copilul.ro/comunicare-copii/emotiile-copiilor/Divortul-parintilor-si-copilul-cum-il-afecteaza-si-cum-il-ajuti-sa-treaca-peste-a7004.html.




Un climat familial in care apar anumite disensiuni intre parinti, certuri, neintelegeri sau in care se instaleaza tacere, sugerand aparitia unei rupturi, este perceput de catre copil ca o traire de angoasa si anxietate, ca o teama a unui potential pericol. Ca urmare, desi parintii evita sa aduca problemele lor in fata copilului, incearca sa ii ascunda aceste situatii, nu ii spun ce se intampla, copilul resimte din plin tensiunea si atmosfera incarcata din familie.

Tensiunea din fata unui divort al parintilor nu se transmite numai prin cuvinte, ci este adesea perceputa ca gesturi, ca schimbari ce apar in viata de pana atunci a familiei, ca disparitie a unor ritualuri cotidiene, ca dispozitie si reactii ale membrilor familiei.
Copiii sunt foarte atenti si sensibili la toate aceste schimbari care apar si adesea ne surprind cu exactitatea observatiilor lor privind starea unuia dintre parinti.



Astept comentariile voastre si raul sa va fereasca in viata!


Aceasta melodie spune exact ce gandesc eu acum.Si o sa va pun in continuare la dispozitie o melodie care eu personal nu o voi uita niciodata.Este melodia care se auzea in cabinetul notarului in momentul cand ne-am dus sa divortam.Eu inca imi iubesc sotul foarte mult,stiind engleza,inghiteam in sec ca nu puteam sa plang la auzul acestei melodii.Va doresc sa nu treceti prin asta niciodata.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu